Ruto Allied Leaders Conspire to Boycott K24 TV, Kameme FM

Just a day after K24 TV station unceremoniously cancelled an interview show with Kiharu MP Ndindi Nyoro, leaders allied to the Deputy President William Ruto’s Tanga-tanga faction of Jubilee party are planning to boycott some Media max Media stations.

According to reports, the Hustler Nation leaders are mapping out plans to convince their supporters in the country to boycott K24 TV and Kameme FM, especially for Central Kenya residents.

Speaking on Monday, Nominated Senator Millicent Omanga criticized the media house saying some of its stations had proved to be partisan, irritatingly biased and discriminating.

Omanga remarked that she will support calls by her colleagues in parliament boycott K24 tv and its sister radio stations. She accused the station of going against media ethics and code of conduct.

@K24Tv has proven to be openly partisan, irritatingly biased and stupidly discriminatory. I fully endorse the call by my parliament colleagues to boycott this station and its sister stations. When a media house throws journalism to the dogs they must be ready to be bitten,” she stated.

Similar calls had been aired by MP Ndindi Nyoro, who came out to accuse the Station’s owners over what he termed as the inability to stomach the truth from hustler related leaders.

Expressing his frustrations after the interview cancellation, Nyoro opined that the ‘Dynasties’ can use the station to run their BBI narratives saying they should never invite them if they cannot stand divergent views.

“Cancelled. Dynasties cannot stomach the truth, not in their media house. But why invite us (Hustlers) in the 1st place? Anyway, TV ni yao na nchi pia ni yao.

They can now have a monologue on Dynasties, about Dynasties and for Dynasties on how to create more positions through BBI in order to steal from us the little they left out of colonial privilege. We are African and Africa is our Business..” read Nyoro’s Facebook post on Sunday night.

Nyoro’s interview on Punchline show was cancelled by K24 TV management on Sunday night under unclear circumstances, something that elicited sharp reactions from a section of Kenyans, who accused the station of being biased.

Among those who criticized the decision includes the programme’s host Anne Kiguta, who strongly disagreed with the management and openly expressing her frustrations live on air.

“We invited Nyoro to this programme and indeed we reach out to all politicians of all persuasions every single week because we and I believe in listening to all sides in the debate. However, the management of this station was of the contrary opinion and had their considered views and concerns by which this programme is bounded…and so my apologies to the viewers of this programme,” she communicated during 9 pm prime time news.

The decision to boycott k24 tv and its sister stations comes at a time when Ruto’s lieutenants have bravely come out to hit on President Uhuru Kenyatta over the mistreatment of his deputy.

Ruto, together with his allies have drawn a line and vowed to reject the BBI which is expected to be unveiled by the president soon.

ODM party has however laughed off any plans to boycott the station saying they were in the same pool after the 2017 general elections.

Do you have a story you wish to tell? Oppressed at your work place? You have news? Tips? Exposé? You need to be heard??

The Kenyan Herald will carry your story. Share with us on email or or

Do you have a comment about this article?